Kassa voor de jongens van StukTV: mediamagnaat John de Mol neemt YouTubekanaal over
De drie heren van StukTV maken filmpjes waarin ze opdrachten uitvoeren van kijkers. Ook maken ze series als Jachtseizoen en Roadtrippers. Het kanaal heeft meer dan 1,9 miljoen abonnees en meer dan 700 miljoen views.
Bedrag niet bekend
StukTV wordt toegevoegd aan het onderdeel Social van Talpa, dat met StukTV vooral jongeren wil bereiken. Het is niet bekend wat John de Mol ervoor heeft neergeteld. Udenaar Giel de Winter treedt als Creative Director toe tot het managementteam van Social. “Zij spreken een doelgroep aan die via traditionele media heel moeilijk te bereiken is en wat ze maken is geweldig. Ik ben fan'”, zegt De Mol over de drie oprichters.
"Ik wil grote stappen maken. Dat gaat sneller bij Talpa”, zegt Giel de Winter tegen de NRC. Hij wil dat de kwaliteit van online video's beter wordt. "Het is soms te makkelijk. Views scoren, zonder kwaliteit. Tegen influencers die bij Talpa zijn aangesloten, ga ik zeggen: wat wil je echt maken?”
De oprichters sleepten twee jaar geleden al een contract bij RTL binnen. Die zender was nu ook in gesprek met StukTV, maar vond de prijs te hoog.