Recordomzet van ruim 700 miljoen euro voor moederbedrijf Bavaria
De 26 merken verkochten afgelopen jaar gezamenlijk acht miljoen hectoliter bier en 856.000 hectoliter frisdrank. Het bedrijfsresultaat steeg met bijna een kwart, van 41,1 miljoen naar 53,8 miljoen.
Nieuwe handelsnaam
Directievoorzitter Jan-Renier Swinkels kijkt tevreden terug op 2018. “Na een jaar van brouwen en bouwen hielden we ook in 2018 de stijgende lijn qua omzet en bedrijfsresultaat vast en boekten we opnieuw goede vooruitgang met de uitvoering van onze strategie. Onze nieuwe handelsnaam vertelt beter wie we zijn.” In juni vorig jaar veranderde Bavaria de naam in Royal Swinkels Family Brewery.
De omzetstijging van 8,2 procent van vorig jaar is voor een groot deel te danken aan de capaciteitsuitbreiding bij Holland Malt en brouwerij Habesha. De omzet van de merken Bavaria 8.6, La Trappe, Rodenbach en Cornet nam vooral toe.
Alcoholvrij bier
Het afgelopen jaar kwam het moederbedrijf ook met alcoholvrije producten, waaronder Palm 0.0, Estaminet 0.0% en twee nieuwe smaken Bavaria 0.0% Malt Drinks. Onlangs werd daar Bavaria 0.0 IPA aan toegevoegd.