Klokkenbergcomplex door nieuwe fietsbrug verbonden met Ulvenhout
De brug is tweeënhalve meter breed en kan 5000 kilo dragen. De gemeente Breda stelde dit als eis omdat er ook dienstvoertuigen overheen moet kunnen. Maar bezorgde buurtbewoners zijn bang dat ook andere automobilisten dat gaan doen en hebben bij de gemeente bezwaar aangetekend.
Paaltjes
De zorgen van de buurtbewoners zijn volgens projectontwikkelaar Richard Schul onterecht: "Als je de brug nu ziet liggen, dan zie je dat die niet geschikt is om met auto's over te rijden. Er komt een vaste paal aan de kant van Ulvenhout, die vastgelast zit in de hele constructie."
"Zou nou een of andere onverlaat die paal wegzagen, dan kun je er met een auto overheen. Maar als je er op het zelfde moment met twee auto's overheen gaat, dan stort de brug in elkaar. Dus het zal nooit een echte verbinding worden", aldus Schul.
Chicane
De bezwaarmakers willen meer maatregelen om sluipverkeer te voorkomen. Daarbij denken ze aan een heuse chicane aan de kant van de Klokkenberg, of een middengeleider die de brug in tweeën deelt. De gemeente Breda probeert nu te bemiddelen om tot een oplossing te komen.