Jumbo maakt terugkeer Grand Prix Formule 1 op circuit in Zandvoort mogelijk
Het Formule 1-circus komt onder de naam Heineken Dutch Grand Prix op de kalender. De terugkeer na 35 jaar afwezigheid op het circuit met de wereldberoemde Tarzanbocht is naar verwachting in mei 2020. Het contract geldt voor drie jaar.
Jumbo al actief in Formule 1
Met het opzetten van de wedstrijd is een bedrag van 30 tot 40 miljoen euro gemoeid. Behalve Heineken doen meer Nederlandse bedrijven een duit in het zakje, waaronder dus Jumbo. Het is niet bekend hoeveel euro het supermarktconcern bijdraagt. Het bedrijf is al persoonlijk sponsor van Red Bull-coureur Max Verstappen.
Jan Lammers, ooit zelf actief als coureur in de Formule 1, toonde zich tijdens de persconferentie over de terugkeer van 'Zandvoort' op de autosportkalender heel blij met de winkelketen als een van de sponsoren. "Jumbo? Say no more. Frits van Eerd, de directeur van het bedrijf, is een persoonlijke vriend en bovendien is het concern een van de founders van Max Verstappen", aldus Lammers, die benoemd is tot sportief directeur van het evenement.
Ook Jumbo vindt het geweldig
Van Eerd reageerde, uiteraard, al net zo enthousiast. "Het is geen geheim dat ik zelf een groot liefhebber ben van de autosport. Met Max en de Jumbo Racedagen leeft de autosport als nooit tevoren in Nederland en zijn jong en oud weer in de ban van de Formule 1. We vinden het dan ook geweldig dat we de Jumbo Racedagen vanaf volgend jaar kunnen integreren in het grootste autosportevent ter wereld."
De organisatoren van de Dutch Grand Prix rekenen nu al op een massale opkomst van het publiek, omdat het volgens hen zeker is dat Verstappen zal meedoen. Overigens staat zijn naam al in de recordboeken. In 2017 reed de Limburger in een Red Bull uit het jaar 2008 de snelste ronde ooit: 1.19,511. Dit presteerde hij tijdens de ...Jumbo Racedagen.
Jumbo is niet de enige Brabantse partner van de Dutch Grand Prix. CM.com in Breda gaat exclusief de kaartverkoop verzorgen en het evenement onder de aandacht van fans brengen. Tijdens de GP zorgt CM ervoor dat bezoekers met hun mobiele telefoon consumpties en andere zaken kunnen betalen.