Online hamsteren zorgt voor problemen op supermarktwebsites: 'Onze winkels zijn gewoon open'

13 maart 2020 om 17:04
nl
Niet alleen in supermarkten wordt flink ingeslagen, ook online is Brabant flink aan het hamsteren geslagen. Albert Heijn lijkt de drukte nauwelijks aan te kunnen: de grootgrutter heeft sinds donderdagavond last van een storing.
Profielfoto van Ferenc Triki
Geschreven door

''Door drukte zijn onze bezorg- en ophaalmomenten eerder vol en werken de website en app langzamer'', valt te lezen op de website van AH.

'Onze teams werken met man en macht'
Het lijkt erop dat Brabant, naast het hamsteren in de winkels, ook massaal boodschappen laat bezorgen. Sinds donderdagavond heeft de bezorgapp van Albert Heijn regelmatig last van een storing waardoor geen producten besteld kunnen worden.

Een woordvoerder laat weten: "Onze teams werken met man en macht om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn."

Wachten op privacy instellingen...

Ook zijn in bepaalde plaatsen, waaronder Helmond, bijna alle bezorgtijden voor komende week al volgeboekt, waardoor bezorging haast niet meer mogelijk is. Het supermarktconcern verwijst klanten op de site door: "Onze winkels zijn gewoon open.?"

Jumbo voert bestellimiet in
Bij Jumbo in Veghel merken ze ook een flinke stijging van de online bestellingen. Het bedrijf laat weten dat het nog een beperkt aantal bezorg- en ophaalmomenten heeft. Daarnaast heeft de supermarkt een aantal producten begrensd.

"Vanwege beperkte beschikbaarheid van een aantal artikelen in ons assortiment is er daarvoor sprake van een (bestel)limiet", vertelt een woordvoerder. Het gaat dan voornamelijk om hygiëne- en schoonmaakproducten.

Lees alles over het coronavirus op onze speciale themapagina.

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.