Vrouw vindt dode muis in plakjes in het brood, Albert Heijn voert extra controles uit

11 juni 2020 om 18:27 • Aangepast 18 juni 2020 om 20:44
nl
Geen gestampte muisjes, maar een gesneden muisje. Dat zat er in het brood dat een Helmondse bij de Albert Heijn had gekocht. De supermarktketen laat weten direct extra controles te hebben uitgevoerd bij de leverancier van het brood.
Profielfoto van Janneke BoschProfielfoto van ANP
Geschreven door

"Mijn zoontje wilde boterhammen gaan smeren, maar kwam met een vreemde vies ruikende boterham naar mij toe", zo beschrijft de vrouw het voorval op Facebook. "Later bekeek ik het gesneden brood nog eens goed. Ik was bijna flauwgevallen, ik werd echt licht in mijn hoofd. Meteen daarna moest ik overgeven", zo schrijft ze.

Taart
Haar zoontje heeft het brood niet gegeten, wel ging ze ermee terug naar de supermarkt. Daar werd haar naar eigen zeggen 'een taart' aangeboden om het leed te verzachten. Maar de trek was haar inmiddels vergaan. Wel heeft ze later telefonisch melding gemaakt van de vondst van de muis, zo meldt ze.

Een woordvoerster van de supermarktketen zegt net zo geschrokken te zijn geweest van de kwestie als de vrouw in Helmond die de bewuste muis in haar brood vond. "We hebben met de leverancier gesproken om te achterhalen hoe het heeft kunnen gebeuren. Verder worden diverse preventieve maatregelen getroffen om last van ongedierte te beperken. "

Oplossing
" Sowieso zijn er altijd kwaliteitscontroles", aldus de zegsvrouw. Volgens de keten is het hoogst uitzonderlijk dat dit voorkomt. "We doen er uiteraard alles aan om dit soort risico's te vermijden."

Verder heeft de keten de gedupeerde klant een oplossing aangeboden. Wat die oplossing is wil Albert Heijn niet kwijt, omdat de klant dit niet zou willen.

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.