'Einde van de Stint lijkt in zicht'
"Het is financieel op", zegt Renzen in een interview met RTL Nieuws en de Volkskrant. Hij noemt het 'heel zuur' dat zijn bedrijf na 22 maanden alsnog kapot gaat. Zon drieduizend Stints werden in 2018 van de weg gehaald, na het dodelijk ongeluk op een spoorwegovergang in Oss, waarbij vier kinderen om het leven kwamen en de begeleidster zwaargewond raakte.
'Ik begrijp het niet'
"We hebben werkelijk alles gedaan wat van ons is gevraagd. We zijn
door ieder hoepeltje gesprongen. We hadden voor de zomer al de weg
op kunnen zijn, want er liggen positieve rapporten van de
Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) en TNO. Waarom lukt het niet?
Dat begrijp ik niet. Het is politiek."
Renzen overweegt het ministerie aansprakelijk te stellen. Volgens hem zijn 'de spelregels tijdens het spel veranderd' door het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. "In de verlenging van de speeltijd, na de wedstrijd, worden er met terugwerkende kracht opeens nieuwe criteria bedacht, waarvan wij niet eens weten hoe we daaraan moeten voldoen. Dit is echt de verkeerde volgorde."
'Ik voel me gewoon besodemieterd'
Volgens Renzen is er sprake van onbehoorlijk bestuur. Aanvankelijk
werd gezegd dat de toelating elf tot maximaal twaalf weken zou duren.
Inmiddels zijn het twaalf maanden.
"Als je op dit punt weer gaat uitstellen, dan wil je gewoon niet dat de Stint de weg weer op komt. Dan had ik dat liever aan het begin gehoord. Eigenlijk voel ik me gewoon besodemieterd." Hij roept het ministerie op om alsnog snel groen licht te geven.