Bedrijven willen hun personeel extra belonen met kerst: 'Sterrenmenu en een complete dinnershow'
Naast de standaardpakketten met allerlei houdbaar eten en een flesje wijn gaan bedrijven dit jaar vaker op zoek naar iets bijzonders. En creatieve ondernemers springen daar handig op in.
Zo sloegen het Tilburgse cateringbedrijf Cookaholics, het Eindhovense evenementenbureau Pink Orange en tweesterrenrestaurant De Treeswijkhoeve uit Waalre de handen ineen. In hun pakket zit een driegangensterrenmenu en een complete dinnershow.
Bekijk in deze video hoe dat eruit ziet:
'Mooie oplossing'
Het evenementenbureau kwam met het idee omdat ze zelf hard zijn geraakt door corona. "Onze hele omzet is dit jaar weggevallen", zegt directeur François Verhoeven. En ook chef-kok Dick Middelweerd moest zijn zaak sluiten. "Het liefste zijn we natuurlijk bezig om die twee sterren hoog te houden, maar dit was wel een mooie creatieve samenwerking. Voor deze periode is het een goede oplossing geweest."
Normaal gesproken organiseert Verhoeven bedrijfsevenementen, maar dat ligt nu helemaal stil. “We zagen dat onze klanten toch iets speciaals voor hun medewerkers wilden en daarom hebben wij deze box bedacht.”
Aandacht voor thuiswerkers
Ook Sligro ziet dat bedrijven nadenken over hoe ze hun medewerkers kunnen bedanken in deze crisis. “Zij zien het als een mogelijkheid om aandacht te geven aan hun thuiswerkend personeel.”
Overigens kan volgens Sligro niet direct de conclusie getrokken worden dat meer bedrijven meer geld aan kerstpakketten uitgeven. “Soms zie je dat er wordt gekozen voor een duurder pakket, maar dan daalt het aantal pakketten als gevolg van minder personeelsleden. Per saldo verandert er dan qua omzet weinig. Je ziet wel duidelijk dat bedrijven die hard getroffen zijn door de coronacrisis dit jaar niets doen, simpelweg omdat er financieel gezien geen ruimte voor is.”