Leisure Park moet 4 miljoen mensen per jaar naar Roosendaal trekken
Volgens ondernemer Nicky Broos wordt het daarmee hét vrijetijdscentrum van de omgeving. “Maar leisure is dus een enorm breed begrip. Om met al die verschillende ondernemers een gezamenlijke koers te kunnen varen, moet je wel met elkaar optrekken.”
Daarom zette Broos, als voorzitter van de ondernemersvereniging, maandagmiddag zijn handtekening onder een zogenaamde intentieverklaring. Ook Pieter van Voorst Vader van Designer Outlet Roosendaal (vroeger bekend als Rosada) en wethouder Cees Lok tekenden de papieren. Daarmee staan de neuzen - nu ook zwart op wit - dezelfde kant op.
De gemeente is enthousiast over de plannen voor het Leisure Park. Volgens Lok past het project perfect binnen de toekomstvisie voor Roosendaal. “Dit moet een stevige bijdrage gaan leveren aan onze economie. Het zorgt ervoor dat we de aantrekkelijke en gezonde stad worden die we willen zijn.”
De komende maanden willen de partijen onderzoeken welke kansen er binnen Roosendaal nog meer liggen op het gebied van vrijetijdsbesteding. Daarbij wordt niet alleen gekeken naar het gebied rondom De Stok, maar bijvoorbeeld ook naar mogelijkheden in de binnenstad.