Reizigers boos op Eindhoven Airport: 'Ze laten mensen aan hun lot over'
"Ze laten mensen aan hun lot over", klaagt Shirina. Zij wilde zaterdag met haar familie naar Rome, maar moesten acht uur wachten. "Niemand van Ryanair, geen crisismanagement maar ook Eindhoven Airport heeft niets extra's te eten, geen hotel en als je zou willen, was alles vol."
Ook Yvonne had een ellendige avond. "We hadden een vlucht om 20.50 uur. Om 21.30 uur kwam er bericht dat we vertraging hadden tot 22.30 uur. Uiteindelijk konden we boarden. Maar voor we het vliegtuig in mochten, konden we omdraaien. Na nog twee uur wachten zonder informatie kregen we onze koffers terug. Helemaal belachelijk hoe er met mensen om wordt gegaan", aldus Yvonne.
Karel wachtte op dezelfde vlucht. De frustratie spat van hem af. "Tot 1 uur gewacht op onze koffers. Vanmorgen weer in de rij vanaf 5.30 uur en we zitten hier nog steeds na weer in een lange rij te hebben gestaan. Niemand helpt je hier. Oude mensen op de grond vannacht. Geen hotel te krijgen in Eindhoven. Dit is bij de konijnen af hoe ze hiermee omgaan", aldus Karel.
Eric moest moest zaterdag reizigers ophalen die al sinds 12 uur onderweg waren uit La Palma. De ellende begon daar al met tweeënhalf uur vertraging. Daarna moesten ze hier uren in het vliegtuig wachten.
Niet leuk voor de reizigers, maar ook voor de ophalers is het frustrerend: "Ik heb voor ik naar Eindhoven reed met de luchthaven gebeld omdat ik geen zin had om daar uren (betaald) te moeten wachten", klaagt Eric. "De medewerkster die ik aan de telefoon had kon mij geen zinnig antwoord geven. Gewoon wachten dus. Houd de website in de gaten. Maar daar kun je dus niks relevants vinden. Te triest voor woorden", aldus Eric.
"Voor de tweede dag vast op Eindhoven Airport", zegt Wouter. "Gisteren werd vlucht vertraagd naar vanmorgen, maar nu nog steeds weinig actie dus een vlucht van 09.00 uur weer niet kunnen halen. Eén grote ellende weer."
"Een maand geleden waren er ook al problemen met het bagagetransport systeem op Eindhoven Airport", weet Astrid. "Toen was het probleem binnen één uur opgelost. Koffers werden wel gelabeld en gewogen. Maar men moest ze zelf naar een hoekje bij de incheckbalie brengen. Nu ik dit weer zie, vraag ik me af, hebben ze een nieuw systeem of een verouderd systeem?"