Bavaria komt met ingetogen WK-reclame: 'Ludiek is nu ongepast'
De reclame is gegoten in een musical die voornamelijk online wordt uitgerold. Bekijk ‘Hele gekke tijden, de musical’ hier:
Renders is duidelijk over het toernooi in Qatar: “We keuren de misstanden rondom het toernooi en Qatar ten zeerste af. We staan achter Oranje, maar we doen niet alsof er niks aan de hand is. Dit jaar gebruiken we onze stem om juist een kritische boodschap te laten horen, op een manier die bij ons past.”
Bavaria wil de twijfel benoemen die onder sommige Oranjefans heerst en legt de nadruk op de verbroedering van mensen en het samenkomen. In de commercial van bijna vier minuten zijn Sinterklaas en de Kerstman samen te zien. En zij bespreken de lastige situatie die nu is ontstaan in hún tijd.
In de commercial die ‘Hele gekke tijden, de musical’ heet, trekken Sint en Santa een duidelijke conclusie: laten we in deze hele gekke tijden vooral samenblijven, of je nou Oranje kijkt of niet.
Jumbo
Jumbo had dit jaar minder succes met zijn WK-commercial. Direct nadat de reclame op televisie te zien was, barstte er een storm van kritiek los. Jumbo besloot om de WK-televisiereclame direct stop te zetten. "We realiseren ons nu dat in deze reclame een link te maken is naar de erbarmelijke arbeidsomstandigheden in Qatar en dat is nooit onze bedoeling geweest." In de commercial waren hossende bouwvakkers te zien.
LEES OOK:
Jumbo haalt omstreden WK-reclame van de buis na storm van kritiek