De officieuze aftrap van Paaspop gebeurde door 30.000 klanten van Sligro
Op het festival loopt Peter uit Middelbeers. “Het is super leuk”, zegt hij. “Allemaal horecamensen bij elkaar.” Hij is meegenomen door Rob uit Esbeek. “Zo’n feestje, ja, dit is echt klantenservice.”
Het zijn niet zomaar één of twee tenten met wat muziek. Op veertien podia staan bands of DJ’s., en niet de minste namen: Di-Rect, Goldband, Flemming en Suzan & Freek om maar wat namen te noemen. Dezelfde artiesten die ook de komende dagen op het festival staan.
"Dit is onze achtertuin."
Sligro wil vooral iets leuks neerzetten voor haar klanten. “Alleen een festival afkopen hebben we nog nooit gedaan”, zegt Wilco Jansen. Al eerder liet Sligro duizenden klanten gaan naar Night of the Proms, Vrienden van Amstel Live en Groots met een zachte G. “Een heel festival is wel next level.”
En dan is Paaspop voor Sligro het meest logische festival. “Dit is in onze achtertuin”, zegt Jansen. “Onze roots liggen in Veghel, hier vlakbij. Paaspop kennen we al lang. We zijn ook al jaren een grote leverancier voor dit festival.”
Dit mogen ze elk jaar wel doen.
Om een festivalkaartje te krijgen hebben al die klanten heel ouderwets zegeltjes gespaard. “Dus er komen heel veel horecaondernemers en hun werknemers uit heel het land”, zegt Jansen. “Vanuit al onze vijftig vestigingen rijden er pendelbussen naar Paaspop.”
Goedkoop is het niet om zo’n festival af te kopen. “Nee, alles heeft zijn prijs”, zegt Jansen. “Maar het gaat er om wat het oplevert. En dat zijn heel veel blije klanten.”
Die klanten komen uit heel het land. Maar ook van heel dichtbij. Zoals Karin uit Schijndel. “Ik ben hier met zijn allen van werk, Jansen en Jansen in Schijndel. We zijn er wel blij mee. Dit mogen ze elk jaar wel doen. Hard werkende mensen verdienen dat wel.”