Schuld Dinner Train meer dan een miljoen, 4.000 klanten benadeeld

26 september om 14:30 • Aangepast 8 oktober om 02:00
nl
1,3 miljoen euro. Dat bedrag is Dinner Train schuldig aan verschillende partijen. Het overgrote deel aan gedupeerde klanten, die een ticket kochten maar nooit hebben gedineerd in het rijdende restaurant. 3.979 klanten hebben nog geld tegoed. De gekochte Dinner Train-tickets hebben een totale waarde van meer dan een miljoen. Dat blijkt uit het faillissementsverslag dat donderdag gepubliceerd is.
Profielfoto van Jasmijn UludagProfielfoto van Wim Heesterbeek
Geschreven door
Jasmijn Uludag & Wim Heesterbeek

Het Oisterwijkse bedrijf van Tim Beltz beloofde ooit een 'een uniek en gezellig uitje in een als restaurant ingerichte trein.' Met keuze om vanuit 27 verschillende steden te kunnen vertrekken, waaronder vier Brabantse steden. Maar een paar maanden geleden ontspoorde dit rijdende restaurant volledig.

Wachten op leeg perron
In juli kwamen de eerste klachten over Dinner Train naar buiten. Ritten die plotseling geannuleerd werden, en klanten die hun geld niet terugkregen. Sommigen stonden al op het perron toen ze hoorden dat de rit niet door ging. Anderen kregen het bericht dat hun rit omgeboekt zou zijn naar een ander weekend vanuit een andere stad.

De gedupeerden die Omroep Brabant sprak wilden allemaal hun geld terug, maar zagen geen cent. Het bedrijf zou telefonisch slecht bereikbaar zijn geweest. Zelf beloofde Dinner Train in juli nog snel weer te gaan rijden. Door de coronacrisis en andere tegenvallers zouden er problemen zijn.

Mogelijke doorstart
Later bleek, uit onderzoek van Omroep Brabant, dat werknemers al maanden niet uitbetaald kregen. Deze bedragen liepen voor sommigen van hen op tot 3.500 euro. De meeste werknemers werkten op ZZP-basis, waarvan de grote meerderheid student is. Ook zij vertelden dat Dinner Train slecht bereikbaar zou zijn.

Volgens SpoorPro.nl zouden er meerdere geïnteresseerden zijn voor een mogelijke doorstart. Of dat ook echt gaat gebeuren, is onduidelijk. Ook is niet duidelijk of de benadeelde klanten ooit hun geld terug gaan krijgen. De komende maanden doet de curator onderzoek.

DIT VIND JE OOK INTERESSANT:

Klanten vertellen hoe het mis ging met hun boeking

Voormalig medewerkers vertellen over Dinner Train

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.

Deel dit artikel
Download de app en draag het gevoel van hier altijd bij je!