Thuisbezorgd zwicht voor Brabant en voegt 'friet' toe aan bestellijsten
Koen Wijn wilde onlangs friet bestellen bij Thuisbezorgd. "Maar wat schetste mijn verbazing? Er stond wel patat op de lijst, maar geen friet." Presentator Koen en zijn producer Mark Versteden kwamen direct in actie.
Er werd een heuse campagne opgestart. Luisteraars werden opgeroepen om de bezorgservice te mailen met het verzoek om 'friet' toe te voegen. En dat deden ze - massaal. Thuisbezorgd stuurde daarop netjes mailtjes terug, maar niet met het gewenste antwoord. Friet werd niet toegevoegd, luidde de respons de hele week.
Gerechtigheid
Maar de aanhouder wint. Thuisbezorgd meldt zaterdag dat het overstag is gegaan en dat het per direct ‘friet’ heeft toegevoegd aan de lijst met categorieën.
“We merkten dat onze geliefde goudbruine aardappelsnack voor enige verwarring zorgde. Boven de rivieren noemen we het ‘patat’, maar onder de rivieren gaat iedereen voor ‘friet’. Om iedereen blij te maken, hebben we nu officieel een categorie friet toegevoegd.”
En daarmee is de strijd besloten. Zoals de Duitse filosoof Immanuel Kant ooit sprak: "Als rechtvaardigheid verloren gaat, heeft het geen zin meer dat mensen op aarde leven." Eind goed, al goed dus.
DIT VIND JE OOK INTERESSANT: